اورژانسهاي ديابت

ديابت

ديابت بيماري شايعي است كه در حدود 6% از جمعيت دنيا به آن مبتلا ميباشند . ديابت  اختلال متابوليكي است كه در صورت فقدان يا عدم تاثير هورمون تنظيم كننده سطح گلوكز خون بوجود مي آيد بدون درمان سطح گلوكز خون بالا رفته و ميتواند منجر به كما و مرگ گردد . اگر به طور مناسب درمان شود اكثر بيماران ديابتي يك زندگي طبيعي اما وابسته را سپري ميكنند



ادامه مطلب...
ارسال توسط

مجازات خودداری از رساندن مصدومان به مراکز درمانی

  طبق یک وظیفه اخلاقی و انسانی، هنگام مشاهده افراد نیازمند به خدمات پزشکی باید همه افراد جامعه نسبت به آن ها احساس مسئولیت و آن ها را به مراکز درمانی منتقل کنند. اما مشکلاتی که در عمل برای کمک کنندگان به مصدومان در کلانتری ها و مراجع قضایی به وجود می آید، موجب شده است تا برخی مردم به سادگی از کنار این افراد بگذرند و از انجام این وظیفه انسانی سر باز زنند. طبق قانون، هر فرد که دیگری را در معرض خطرجانی مشاهده کند و بتواند با اقدام فوری خود یا کمک طلبیدن از دیگران یا اعلام فوری به مراجع یا مقامات صالح از وقوع خطر یا تشدید نتیجه آن جلوگیری کند و بدون آن که، با این عمل، خطری متوجه خود او یا دیگران شود، از انجام این امر انسانی خودداری کند، مستوجب تعقیب و مجازات است؛ به همین دلیل، نگه داری و بازداشت افرادی که مصدومان را به مراکز درمانی یا نیروی انتظامی منتقل می کنند، ممنوع است مگر این که خود فرد یا مصدوم یا افراد دیگری او را مقصر معرفی کنند یا دلایلی برای توجه اتهام به او وجود داشته باشد. فوریت های پزشکی مسمومیت، سوختگی، صدمه های ناشی از حوادث و سوانح وسایل نقلیه، زایمان، سکته های قلبی و مغزی، خون ریزی و شوک، اختلالات تنفسی و تشنج ها، بیماری های عفونی و خطرناک و بیماری های نوزادانی که به تعویض خون نیاز دارند از جمله موارد اورژانس محسوب می شود و تمام بیمارستان ها اعم از دولتی و غیردولتی در تمام اوقات شبانه روز و نیز درمانگاه ها و موسسه های درمانی دیگر، در ساعت های فعالیت، طبق پروانه تاسیس که از وزارت بهداشت دریافت می کنند، مکلف به پذیرش بیمارانی هستند که مشمول فوریت های پزشکی هستند. تخفیف در مجازات اگر مصدوم، احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی یا استمداد از ماموران انتظامی از این کار خودداری کند یا با هدف فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مقرر در قانون برای آن عمل، محکوم می شود و دادگاه نمی تواند در مجازات او تخفیف قائل شود. حتی قانون به راننده این اجازه را داده است تا در صورت لزوم، وسیله نقلیه را از صحنه حادثه حرکت دهد و مصدوم را به بیمارستان برساند. دراین گونه، موارد، هرگاه راننده مصدوم را به مراکز درمانی برساند یا ماموران را از حادثه آگاه کند، قاضی دادگاه مکلف است در مجازات او تخفیف بدهد.
 معاونت آموزش قوه قضائیه 




ارسال توسط

 شرح وظايف پرستار فوريت هاي پزشكي

شرح وظايف كاردان فوريت پزشكي

شرح وظايف اپراتوربيسيم اورژانس

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط جواد ساعدی (مديروبلاگ)-کارشناس فوریتهای پزشکی
ارسال توسط جواد ساعدی (مديروبلاگ)-کارشناس فوریتهای پزشکی
ارسال توسط جواد ساعدی (مديروبلاگ)-کارشناس فوریتهای پزشکی

 ستون فقرات گردنی شامل هفت مهره و دیسکهای بین مهره ای است. این مهره ها با تحمل وزن سر، عامل حرکات متنوع آن نیز هستند. ریشه های عصبی مربوط به اندامهای فوقانی از میان مهره های گردن عبور کرده و سپس به نواحی بازو، ساعد و انگشتان دستان امتداد می یابند، عضلات بسیاری در ناحیه گردن وجود دارند، بعضی از آنها از ناحیه پس سری تا مهره های سینه ای کشیده شده اند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  ضعف های عضلانی، کشیدگی های عضلانی ناگهانی و بیش از حد، وضعیت های غلط در ایستادن، نشستن، خوابیدن و غیره می توانند عامل بروز دردهای ناحیه گردن باشند. دردهای گردن می توانند منشاء استخوانی، عضلانی و عصبی غیره داشته باشند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط

مكانيسم هاي آسيب

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط جواد ساعدی (مديروبلاگ)-کارشناس فوریتهای پزشکی

  استرس همیشگی می تواند به قلب آسیب رساند و حتی گرفتگی شریانهای قلبی را تشدید کند. تحقیقات جدید نشان می دهد این شرایط باعث ایجاد برخی از هورمونهای استرس در جریان خون می شود که ضعف سیستم دفاعی بدن را موجب می گردد و ما را در مقابل بیماریهای عفونی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا آسیب پذیرتر می کند، همین طور ارتباط تنگاتنگی بین بیماریهایی از قبیل سوزش معده و تبخال تا آسم و سرطان با سطوح بالای استرس در بدن وجود دارد. افزایش استرس حتی می تواند افت حافظه را با بالا رفتن سن تشدید کند. ولی نگران نباشید. راه های اثبات شده ای وجود دارند که استرس را از بین می برند. در طول این هفته، روزانه یک روش از تکنیک های پیشنهاد شده را امتحان کنید. بعضی از آنها بهتر از روشهای دیگر اثر می کنند. آنچه مهم است اینست که دو یا سه روش موثر در مورد خودتان را به هنگام افزایش استرس دنبال کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط

 

راه های غیر دارویی برای کاهش فشار خون بالا

فشار خون

 

 


 

فشار خون بالا به عنوان یک عامل خطر بیماری های قلبی – عروقی مهم است و هر چه فشار خون بالاتر باشد، خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب بیشتر خواهد بود. وراثت، وزن بالا، عدم تحرک و عادت های غذایی نادرست از جمله دلایل عمده بروز فشار خون هستند.

 


 

اگر شما به تازگی دچار پُرفشاری خون شده اید، شاید پزشک تان از شما بخواهد قبل از دارودرمانی، شیوه زندگی تان را تغییر دهید، مثلا از برنامه ی غذایی خاصی پیروی کنید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط

 

فارماکولوژی فوریتهای پزشکی (اورژانس 115) 
 
   
قیمت پشت جلد:  35000 ریال
 
موجودی: در حال حاضر این کتاب در سایت قابل تهیه نمی باشد.
 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 54
  • نشر: مجید حسینی                                                                                              
  • شابک: 978-964-04-3531-1
  • قطع کتاب: جیبی
  • وزن: 200 گرم
 
فارماکولوژی فوریتهای پزشکی (اورژانس 115)

 




ارسال توسط جواد ساعدی (مديروبلاگ)-کارشناس فوریتهای پزشکی
آخرین مطالب


--------------------------------------------------------------------------------